הסערה הלבנה • הכבישים המובילים לירושלים נפתחו לתנועה

    בנצי לייזרוביץ | צילום: אריאל שרפר 1 Comment on הסערה הלבנה • הכבישים המובילים לירושלים נפתחו לתנועה
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הירושלמים קמו הבוקר (שישי) לירושלים של לבן לאחר שעשרות סנטימטרים של שלג הצטברו הלילה והבוקר בבירה. אבל לא רק בירושלים, הלבן כיסה גם את אבו גוש, אריאל, גוש עציון, קריית ארבע, הגליל העליון ורמת הגולן.

    לאחר שעות רבות שירושלים הייתה נצורה וכבישי הגישה אליה היו סגורים, הם נפתחו בשעה האחרונה.

    שלג גם ירד ביישובים הדרוזים שעל הכרמל ובאוניברסיטת חיפה וגם בכרמיאל, בנצרת עילית ובמעלה גלבוע, בקריית-שמונה, בכמה יישובים בעמק החולה, ואפילו מעט בבאר שבע הדרומית. הלימודים ביישובים שבהם ירד שלג וביישובים נוספים בוטלו.

    עד כהם נמדדו בעיר הבירה 25 ס"מ של שלג, בקיבוץ אלרום שבצפון רמת הגולן 30 ס"מ, בצפת 30-40 ס"מ, במנרה 15-20 ס"מ, במטולה 25 ס"מ, בכפר הוורדים שבגליל המערבי 2-5 ס"מ. ביישובי בנימין גובה השלג הגיע ל-15-20 ס"מ ובגוש עציון ירדו 25-30 ס"מ. שלג ירד גם בערד, בירוחם, בדימונה, בבאר שבע וביישוב מיתר שסמוך לה.

    IMG-20150220-WA0024

    הסופה הורגשה הייטב גם באיזורים אחרים. בתל-אביב, גבעתיים, רמת-גן, פתח-תקווה, אלעד ובמקומות נוספים באזור גוש דן ירד הלילה והבוקר ברד כבד.

    כאמור, התחבורה הציבורית מירושלים ואליה מושבתת. גם קווי האוטובוס בתוך העיר לא פועלים. יצוין, כי מפעילה כמה קווי חירום: הדסה עין כרם – תחנת רכבת קלה הר הרצל (506) קמפוס הר הצופים – שדרות אשכול (507), הר חומה -דרך חברון (509), נווה יעקב -פסגת זאב (511), תלפיות מזרח -דרך חברון (515). גם התחבורה הציבורית בתוך צפת מושבתת.

    AlAlTy2OQ-8OVKdvW3Wu7wYIIJoF-r56XClJCIOc1Q8i

    גשמי ברכה: בעקבות הגשמים עלה מפלס הכנרת מאז אתמל בבוקר ב-5.5 ס"מ. בסך הכול מתחילת המערכת עלה המפלס ב-8 ס"מ וגובהו 212.28- מתחת לפני הים.

    AjJqngXS7ncT_IH1AGHNl07aX0dpPD4cCC9pjgAYJLSM

    מרכבת ישראל נמסר כי בשל מזג האוויר הסוער התגלו מספר קשיים במסוטים שעל קו בית שמש ירושלים. המשמעות – תנועת הרכבות בקו זה תרד לתדירות של אחת לשעה וחצי – שעתיים, בשיטת 'מלא וסע'. צוותים טכניים של רכבת ישראל נמצאים בשטח כל העת ומטפלים בנדרש.



    1 תגובות

    מיין תגובות